FANDOM

Institutul Guttmacher, SUA:

Contextul social în care femeile aleg (unde au acest drept) asupra întreruperii de sarcină ţine de: - sărăcie - incriminarea „morală" a sexului în afara căsătoriei, stigmatizarea femeilor de către societate, familie - discriminarea pe piaţa muncii

În ţările unde întreruperea sarcinii e interzisă, femeile apelează la improvizaţii de teamă să nu fie stigmatizate. În ţările unde nu există această restricţie, dar viaţa sexuală e incriminată ca "imorală", femeile îşi provoacă singure întreruperi de sarcină de teamă să nu fie stigmatizate. Din cauza întreruperilor de sarcină improvizate, 70.000 de femei mor în fiecare an. Aceste femei sunt lăsate să moară pentru că parlamentele şi guvernele consideră că se pot dispensa de viaţa lor. Aproape toate femeile care mor din cauza interzicerii drepturilor reproductive sunt sărace.

În fiecare an, 10 milioane de femei rămân cu sechele grave în urma naşterii. În fiecare minut, cel puţin o femeie moare în urma complicaţiilor sarcinii sau naşterii. Adică 529.000 de femei în fiecare an.

Femeile mor la naştere sau în timpul sarcinii din cauza:

- hemoragiilor (25%)

- infecţiilor (15%)

- avorturilor neasistate (13%)

- tensiune ridicată (12%)

- complicaţiilor cauzate de poziţia fetusului (8%)

Toate acestea sunt efectele asistenţei medicale inaccesibile, prea scumpe, sau de slabă calitate.

1 milion de nou-născuţi rămân orfani de mamă în primul lor an de viaţă.

Accesul la informaţii este esenţial pentru sănătatea reproductivă a femeii.

Majoritatea covârşitoare a morţilor la naştere ar putea fi evitate dacă femeile ar avea acces la servicii de planificare familială, asistenţă medicală şi educaţie sexuală.

Sursa: Organizaţia Mondială a Sănătăţii

Politicile draconice ale regimului Ceauşescu servesc drept exemplu de cum NU trebuie tratată o problemă demografică."

sursa: raportul comisiei prezidenţiale pentru analiza dictaturii comuniste din România

Educaţia sexuală a fost interzisă de Ceauşescu, la fel şi metodele contraceptive. Cărţile despre reporoducerea umană erau clasificate secret de stat şi erau folosite doar ca manuale medicale.

Azi, propaganda dusă de organizaţiile creştine susţine că educaţia sexuală şi folosirea contraceptivelor au „consecinţe nefaste," sunt nocive şi trebuie înlocuite cu „formarea caracterului" şi „încurajarea castităţii."

„Problema natalităţii şi a sporului populaţiei este o problemă pentru care poartă o foarte mare răspundere Partidul nostru, conducerea partidului şi guvernului." Nicolae Ceauşescu, 2 august 1966

Sursa: FaceBook.com

Also on FANDOM

Random Wiki